divendres, 4 de desembre de 2015

Eleccions regionalas: una mascarada / Élections régionales: une mascarade





Eleccions regionalas: una mascarada


Amb la campanha electorala que s'acaba, lo movement Iniciativa per Occitània desira comunicar son ponch de vista sus aquestas eleccions.

Al nivèl institucional l'importància donada pels poders politics e mediatics a las eleccions regionalas es en totala contradiccion amb lo pauc de poder que la constitucion francesa balha a las regions. Las regions de l'estat francés an mens de competéncias e mens de mejans financièrs que los departaments o que las grandas comunas e aglomeracions. Lo desfasament entre la realitat de la gestion de las regions e l'imatge que l'estat ne vòl donar es una engana politica.

Al nivèl d'aquestas eleccions dels 6 e 13 de decembre d'ongan, nos grèva que los debats politics e ideologics sián centralizats a París e utilizen de tematicas qu'an pas res a veire amb las gestions regionalas e pas res a veire amb las competéncias de las institucions regionalas.

Planhèm que los candidats occitanistas, malgrat lor valor, sián completament negats dins de listas non occitanistas. Ne venon completament invisibles als uèlhs de l'electorat. Las proposicions occitanistas d'aquestas listas son en dejós d'un minimum acceptable. Dins aquesta campanha politica planhèm l'utilizacion cosmetica e folclorica qu'es estada facha de la lenga occitana, tant escricha coma parlada.

Planhèm la menaça de l'FN tant al nivèl de sa pojada dins l'electorat coma al nivèl de la permeabilitat de certans partits franceses democratics a sas idèas. Planhèm la nullitat dels partits franceses democratics a obténer de resultats politics concrets contra l'FN e sas idèas.

Planhèm que l'estat d'emergéncia servisca de pretèxt per levar certanas libertats. L'organizacion de las eleccions dins un doble contèxt liberticida e de campanha d'ultranacionalisme francés desfavoriza grèvament l'expression democratica en general e l'expression democratica occitana en particular.




Per totas aquestas rasons, lo movement Iniciativa per Occitània denóncia aquestas eleccions e lor organizacion que non ofrisson pas cap de garentida democratica. Son una mascarada de vida politica.



Élections régionales: une mascarade

Avec la campagne électorale qui s'achève, le mouvement Iniciativa per Occitània souhaite communiquer son point de vue sur ces élections.

Au niveau institutionnel, l'importance donnée par les pouvoirs politiques et médiatiques aux élections régionales est en totale contradiction avec le peu de pouvoir que la Constitution française accorde aux régions. Les régions de l'État français ont moins de compétences et moins de moyens financiers que les départements ou que les grandes communes et agglomérations. Le décalage entre la réalité de gestion des régions et l'image que l'État veut en donner est une tromperie politique.

Au niveau de ces élections des 6 et 13 décembre de cette année, nous regrettons que les débats politiques et idéologiques soient centralisés à Paris et se servent de thématiques qui n'ont rien à voir avec les gestions régionales et rien à voir avec les compétences des institutions régionales.

Nous déplorons que les candidats occitanistes, malgré leur valeur, soient complètement noyés dans des listes non occitanistes. Ils en deviennent complètement invisibles aux yeux de l'électorat. Les propositions occitanistes de ces listes sont en dessous d'un minimum acceptable. Dans cette campagne politique, nous déplorons l'utilisation cosmétique et folklorique qui a été faite de la langue occitane, aussi bien écrite que parlée.

Nous déplorons la menace du FN aussi bien au niveau de sa montée dans l'électorat qu'au niveau de la perméabilité de certains partis français démocratiques à ses idées. Nous déplorons la nullité des partis français démocratiques à obtenir des résultats politiques concrets contre le FN et ses idées.

Nous déplorons que l'état d'urgence serve de prétexte pour suspendre certaines libertés. L'organisation des élections dans un double contexte liberticide et de campagne d'ultranationalisme français défavorise gravement l'expression démocratique en général et l'expression démocratique occitane en particulier.




Pour toutes ces raisons, le  mouvement Iniciativa per Occitània dénonce ces élections et leur organisation qui n'offrent pas de garantie démocratique. Elles constituent une mascarade de vie politique.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada