divendres, 26 de febrer de 2016

Solidaritat e sosten al mond païsan / Solidarité et soutien au monde paysan



 American Gothic (Grant Wood, 1930)
[occitan]
Solidaritat e sosten al mond païsan


Lo movement Iniciativa per Occitània pòrta sa solidaritat als agricultors e noiriguièrs que, en rason de la crisi agricòla, son tustats grèvament dins lor situacion materiala e morala. Pensam que la crisi agricòla es estructurala e non pas ligada a la conjontura. Es la consequéncia de l'installacion en fòrça de las politicas ultraliberalas dins lo mitan agroalimentari en Euròpa e dins l'estat francés.

Iniciativa per Occitània denóncia la financiarizacion de las activitats agricòlas dins un ensemble agroalimentari multiestatal que la variabla d'ajustament i seriá lo trabalh e lo ben dels païsans. Pensam que la dignitat de l'activitat païsana se deu basar sus un comèrci equitable ont productors e consumaires devon trapar bon compte.

Nòstre movement desira que se mobilize l'ensemble dels actors tan civils (cambras e sindicats agricòlas, establiments bancaris, societat occitana), coma administratius e politics. En particular demandam una accion fòrta e coordenada dels elegits del territòri occitan que pòsca far pression e far virar estructuralament e durablament las condicions de l'agricultura e del noirigatge.

Lo mond païsan e la ruralitat an una plaça privilegiada en Occitània. Es una marca fòrta de nòstra civilizacion. Nos volèm portar solidaris de sa valor, de son importància e de sa dignitat.

Lo 27.02. 2016.

[français]
Solidarité et soutien au monde paysan


Le mouvement Iniciativa per Occitània apporte sa solidarité aux agriculteurs et éleveurs qui, en raison de la crise agricole, sont gravement touchés dans leur situation matérielle et morale. Nous pensons que la crise agricole est structurelle et non pas liée à la conjoncture. C'est la conséquence de l'installation en force des politiques ultralibérales dans le milieu agroalimentaire en Europe et dans l'État français.

Iniciativa per Occitània dénonce la financiarisation des activités agricoles dans un ensemble agroalimentaire multiétatique dont la variable d'ajustement serait le travail et le bien des paysans. Nous pensons que la dignité de l'activité paysanne doit se baser sur un commerce équitable où producteurs doivent y trouver leur compte.

Notre mouvement souhaite une mobilisation de l'ensemble des acteurs aussi bien civils (chambres et syndicats agricoles, établissements bancaires, société occitane), qu'administratifs et politiques. En particulier, nous demandons une action forte et coordonnée des élus du territoire occitan qui puisse faire pression et changer structurellement et durablement les conditions de l'agriculture et de l'élevage.

Le monde paysan et la ruralité ont une place privilégiée en Occitanie. C'est une marque forte de notre civilisation. Nous voulons être solidaires de sa valeur, de son importance et de sa dignité.

Le 27.02. 2016.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada